• Cum ii hranim pe cei mici iarna

    Cum ii hranim pe cei mici iarna

    Organismul copiilor este mai predispus la raceli in timpul iernii, de aceea alimentatia lor este extrem de importanta. Chiar daca frigul de afara, datul cu saniuta ore in sir si bataile cu zapada il pot face pe cel mic sa pofteasca mai mult dupa dulciuri sau dupa alte alimente nesanatoase, tu trebuie sa te asiguri ca alimentatia sa este echilibrata. 

    Iata ce alimente recomanda medicii nutritionisti sa nu lipseasca din meniul celor mici in zilele geroase de iarna:

    1. Ouale – grasimile sanatoase din oua, vitaminele si proteinele care hranesc si fortifica organismul sunt esentiale in sezonul rece. Asigura-te ca ingerasul tau consuma cel putin 3-4 oua pe saptamana in timpul iernii.

    2. Legumele si fructele proaspete – o salata mare cu multa verdeata sau o salata de citrice sunt mereu bine venite pentru ca intaresc sistemul imunitar si ajuta organismul sa lupte impotriva racelilor. Nu uita ca legumele si fructele din compoturi si conserve nu sunt la fel de sanatoase precum cele proaspete sau congelate.

    3. Mierea – acest aliment-minune este recomandat copiilor mai mari de un anisor pentru ca are capacitatea de a preveni problemele de sanatate specifice sezonului rece si de a ajuta organismul sa se vindece mai repede.


    Cum ii hranim pe cei mici iarna


    4. Nucile sunt esentiale – fie ca micutul tau prefera alunele de padure, arahidele, migdalele, nucile sau fisticul, incurajeaza-l sa manance cateva in fiecare zi. Le poate consuma simple, ca si gustare intre mese, sau poti sa le folosesti pentru a orna desertul sau preferat. Grasimile esentiale din acestea, vitaminele si mineralele ii vor intari sistemul imunitar.

    5. Laptele si produsele lactate – calciul fortifica oasele, iar grasimile din lactatele integrale il vor ajuta pe copilas sa faca fata frigului mult mai usor. O cana de lapte caldut dimineata si un iaurtel integral ca gustarica intre mese ii vor asigura portia zilnica de produse lactate.

    6. Cerealele integrale – acestea pot fi integrate cu usurinta in micul dejun al celui mic. Spre exemplu, o portie de laptic proaspat cu fulgi de ovaz satisface mare parte din necesarul de vitamina B al copilului.

    Copilul tau va trece iarna fara prea multe probleme daca ii asiguri o alimentatie sanatoasa si un meniu echilibrat. In plus, nu uita ca in cazul in care ai nevoie de un ajutor suplimentar, poti apela oricand la remedii naturiste.

  • Articole similare

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Multumim pentru mesaj!