• Cum sa comunici mai eficient prin e-mail

    Cum sa comunici mai eficient prin e-mail

    Mesajele electronice au intrat, deja, in rutina de comunicare a societatii in care traim. La serviciu sau in viata privata, de multe ori preferam aceasta forma de a ne transmite gandurile, pentru ca este la indemana, simpla si eficienta. La fel ca orice alt mijloc de comunicare, si e-mailul are, insa, regulile sale de eticheta, pe care e bine sa le respectam in orice situatie. Iata cateva dintre ele:

    Atunci cand ii scrii cuiva pentru prima data, mai intai prezinta-te, pe scurt. Nu presupune ca interlocutorul deja te cunoaste. Este un gest de curtoazie care va conta mult in comunicarea voastra ulterioara.

    Intotdeauna completeaza casuta cu ”subiectul mesajului”. Scrie cateva cuvinte in care sa descrii despre este vorba in e-mailul respectiv.

    Evita prescurtarile devenite deja obisnuite in aplicatiile de tip messenger. Asadar, fara ”lol”, ”brb” sau alte abrevieri care nu au ce cauta intr-o comunicare de acest tip, mai ales daca mesajul este unul din sfera profesionala.

    Nu face abuz de semnele de exclamatie. Nu ai vreun motiv sa ii dai destinatarului impresia ca are de-a face cu o persoana care nu isi poate stapani nervii, nici macar in scris. De asemenea, evita mesajele scrise integral cu majuscule (caps-lock). In spatiul virtual, sunt echivalate cu un ton ridicat sau chiar cu tipatul.

    Evita impartasirea de informatii confidentiale sau de date personale prin e-mail.

    • Atunci cand primesti un mesaj, fa tot posibilul sa ii raspunzi cat mai repede. Nu il uita undeva in inbox, mai ales daca e vorba de o chestiune urgenta.

    Abtine-te sa folosesti cuvinte din jargon sau emoticonuri atunci cand scrii un e-mail profesional.

    • Tine cont ca, odata trimis, un mesaj va ramane pentru totdeauna in arhiva destinatarului. Inainte de a apasa butonul ”send”, reciteste ce ai scris si gandeste-te daca ai putea regreta mai tarziu ceva din continutul mesajului respectiv.

    • Atunci cand e-mailul contine attachment-uri de dimensiuni mari, avertizeaza-l pe cel care urmeaza sa il deschida.

    Nu abuza de optiunea ”high priority”. Foloseste-o doar atunci cand continutul comunicarii tale este cu adevarat important.

  • Articole similare