Un birou curat, ordonat,
debarasat de papetarie si birotica excesiva va avea ca efect mai multa
eficienta si productivitate a muncii. In plus, un astfel de birou iti va
asigura cadrul general pentru liniste si creativitate mentala. Este foarte adevarat
ca anumiti oameni functioneaza mai bine in spatii aglomerate si sufocate, insa
acest lucru este mai degraba valabil pentru firi si profesii artistice. Intr-o
cladire de birouri, unde spatiul personal este foarte mic, acesta trebuie
organizat in asa fel incat sa fie deopotriva eficient, placut si confortabil.
Pentru ca suntem in
perioada imediat dupa sarbatori, si cel mai probabil nu ai apucat sa-ti
ordonezi biroul inainte de a pleca in vacanta, o prima masura pe care o poti
lua la reluarea activitatii este de a-ti sorta documentatia. Indosariaza cu
date si semnalizatoare acele documente de care nu ai nevoie imediata si aseaza-le
in sertare sau rafturi pe care nu le accesezi frecvent. Pastreaza aproape de
tine doar dosarele de care ai nevoie in viitorul apropiat. Ideea este de a
inlatura de pe biroul tau toate acele lucruri si documente inutile si de a lasa
loc doar celor de care te folosesti zilnic.
După ce ai “aerisit “
biroul, treci la pasul urmator : organizarea lucrurilor de care ai nevoie
zilnic. Foloseste organizatoare, suporturi pentru pixuri, carioci, creioane,
dispozitive pentru carti de vizita, sisteme de arhivare, mape, semnalizatoare.
Toate acestea vor pune ordine in biroul vostru si va vor face viata mai usoara
si mai eficienta.
Un alt principiu pe care
il poti respecta este acela de organizare a suprafetei de lucru in functie de
tendinta de utilizare stanga-dreapta. Asadar, in partea stanga poti avea
computerul, telefonul si alte dispozitive, in centru pastreaza o suprafata
libera de lucru, iar in dreapta aseaza elementele de papetarie si birotica.
Evident, daca acest flux nu iti este natural, poti incerca un alt model de
segmentare, insa ideea este de a incadra si delimita in centru un spatiu liber.
Pe cat posibil, incearca sa
nu “parchezi” pe birou prea multe lucruri. Acest comportament retinut,
practicat in mod consecvent, te va ajuta la mentinerea ordinii. Acelasi
principiu este valabil si in cazul postit-urilor cu mesaje sau informatii. Unul
sa doua sunt in regula, insa daca devin prea multe, lipite pe marginea computerului,
acestea iti pot distrage atentia, aglomerand vizual spatiul, in mod inutil.
Cu toate ca biroul trebuie
sa fie un spatiu eficient si ordonat, acesta nu trebuie sa fie auster. Spatiul
biroului poate fi personalizat si umanizat, cu fotografii, citate preferate,
imaginea unei persoane care te inspira. Nu toate trebuie insa plasate pe birou.
In concluzie, desi un
birou ordonat nu va face magii cu timpul tau, acesta te va ajuta insa sa faci
mai mult, intr-un timp mai scurt, prin simplul fapt ca vei sti exact unde se
afla fiecare obiect de care ai nevoi si iti va fi mai usor sa ajungi la el.