• Cum sa-ti organizezi biroul pentru mai multa eficienta




    Un birou curat, ordonat, debarasat de papetarie si birotica excesiva va avea ca efect mai multa eficienta si productivitate a muncii. In plus, un astfel de birou iti va asigura cadrul general pentru liniste si creativitate mentala. Este foarte adevarat ca anumiti oameni functioneaza mai bine in spatii aglomerate si sufocate, insa acest lucru este mai degraba valabil pentru firi si profesii artistice. Intr-o cladire de birouri, unde spatiul personal este foarte mic, acesta trebuie organizat in asa fel incat sa fie deopotriva eficient, placut si confortabil.

    Pentru ca suntem in perioada imediat dupa sarbatori, si cel mai probabil nu ai apucat sa-ti ordonezi biroul inainte de a pleca in vacanta, o prima masura pe care o poti lua la reluarea activitatii este de a-ti sorta documentatia. Indosariaza cu date si semnalizatoare acele documente de care nu ai nevoie imediata si aseaza-le in sertare sau rafturi pe care nu le accesezi frecvent. Pastreaza aproape de tine doar dosarele de care ai nevoie in viitorul apropiat. Ideea este de a inlatura de pe biroul tau toate acele lucruri si documente inutile si de a lasa loc doar celor de care te folosesti zilnic.

    După ce ai “aerisit “ biroul, treci la pasul urmator : organizarea lucrurilor de care ai nevoie zilnic. Foloseste organizatoare, suporturi pentru pixuri, carioci, creioane, dispozitive pentru carti de vizita, sisteme de arhivare, mape, semnalizatoare. Toate acestea vor pune ordine in biroul vostru si va vor face viata mai usoara si mai eficienta.

    Un alt principiu pe care il poti respecta este acela de organizare a suprafetei de lucru in functie de tendinta de utilizare stanga-dreapta. Asadar, in partea stanga poti avea computerul, telefonul si alte dispozitive, in centru pastreaza o suprafata libera de lucru, iar in dreapta aseaza elementele de papetarie si birotica. Evident, daca acest flux nu iti este natural, poti incerca un alt model de segmentare, insa ideea este de a incadra si delimita in centru un spatiu liber.

    Pe cat posibil, incearca sa nu “parchezi” pe birou prea multe lucruri. Acest comportament retinut, practicat in mod consecvent, te va ajuta la mentinerea ordinii. Acelasi principiu este valabil si in cazul postit-urilor cu mesaje sau informatii. Unul sa doua sunt in regula, insa daca devin prea multe, lipite pe marginea computerului, acestea iti pot distrage atentia, aglomerand vizual spatiul, in mod inutil.

    Cu toate ca biroul trebuie sa fie un spatiu eficient si ordonat, acesta nu trebuie sa fie auster. Spatiul biroului poate fi personalizat si umanizat, cu fotografii, citate preferate, imaginea unei persoane care te inspira. Nu toate trebuie insa plasate pe birou.

    In concluzie, desi un birou ordonat nu va face magii cu timpul tau, acesta te va ajuta insa sa faci mai mult, intr-un timp mai scurt, prin simplul fapt ca vei sti exact unde se afla fiecare obiect de care ai nevoi si iti va fi mai usor sa ajungi la el.

  • Articole similare