• Cum sa folosesti legumele congelate

     


    Congelarea legumelor reprezinta o metoda excelenta de a economisi timp si de a te bucura de gustul soiurilor tale preferate si in perioadele in care nu este sezonul lor. Cu toate ca o lunga perioada de timp au existat prejudecati legate de valoarea lor nutritionala, in prezent, specialistii in nutritie au ajuns la un consens: legumele congelate sunt cel putin la fel de sanatoase precum cele proaspete. In magazinele cora, vei gasi o varietate mare a acestor produse. In plus, iti oferim si cateva sfaturi ale expertilor de la publicatia de specialitate CookSmartis, in legatura cu modul in care le poti utiliza astfel incat sa te bucuri de beneficiile lor, la maximum de potential:

     

    Prima intrebare pe care o pun majoritatea oamenilor despre gatitul cu legume congelate este daca acestea trebuie dezghetate inainte de utilizare si, in majoritatea cazurilor, raspunsul este unul negativ. Adaugarea de legume congelate in oala, vasul de copt sau in tigaie, in timp ce sunt inca inghetate, va da, in general, cel mai bun rezultat.

     

    O exceptie de la aceasta este reprezentata de spanac si de alte legume cu frunze verzi. Spanacul elibereaza mai multa apa atunci cand este dezghetat decat majoritatea legumelor, asa ca, cu exceptia cazului in care il folositi in supa in care umiditatea suplimentara nu conteaza, dezghetati spanacul si scurgeti-l, storcand orice exces de apa - de exemplu, daca il  utilizati pentru pizza sau pentru alte mancaruri in forma solida.

     

    În general, legumele congelate nu au nevoie de atat de mult timp pentru a fi gatite precum legumele proaspete,, asa ca e bine sa luati in considerare acest lucru atunci cand le utilizati pentru o reteta. Gatirea excesiva a legumelor le va face moi si neatragatoare.

     

    Legumele congelate pot fi gatite prin fierbere, prajire, prajire sau coacere. Daca alegeti sa le pregatiti la cuptorul cu microunde, faceti acest lucru fara a pune apa in vas, pentru a ramane cat mai tari. 4 pana la 6 minute ar trebui sa fie suficiente, dar, desigur, este bine sa cititi instructiunile de pe ambalaj, deoarece diferitele dimensiuni si tipuri de legume vor avea nevoie de cantitati diferite de timp de gatire.

  • Articole similare