• Cum gestionam activitatile extrascolare ale copiilor

    Cum gestionam activitatile extrascolare ale copiilor

    Engleza, pian, inot, tenis, balet, karate, chitara, oratorie, actorie, soroban, sunt doar cateva din activitatile cu care copiii trebuie sa jongleze dupa orele de la scoala si chiar gradinita. Menite sa  descopere si sa dezvolte anumite abilitati copiilor, cursurile suplimentare presupun un consistent efort de organizare din partea parintilor. Dusul si adusul de la activitatile extrascolare, in special intr-un oras aglomerat este, poate, partea cea mai provocatoare. Acestea pot sau nu sa fie in orele de dupa serviciul parintilor, ceea ce presupune din start foarte multe aranjamente de facut. Desigur, daca copiilor le plac, acestea se pot dovedi a fi o alegere buna peste ani, care justifica efortul de acum. Pe de alta parte, pentru ca gestionarea sa fie cat mai usoara, exista o serie de factori de care sa tineti cont : 


    Proximitatea. Atunci cand alegeti activitatile extra scolare pentru copiii vostri, tineti cat mai mult cont de apropierea de casa. Faceti o cercetare amanuntita a optiunilor pe care le aveti in zona in care locuiti si alegeti acele variante care sunt cat mai aproape de casa sau de scoala/gradinita copilului. Un drum prea lung pana la locul in care se desfasoara activitatea oboseste copilul, ii diminueaza concentrarea si entuziasmul, iar voua va poate creste stresul si nervozitatea. 

    Responsabilitate comuna. In cazul fericit in care copilul are bunici in acelasi oras, incercati cat mai mult sa-i implicati in acest proces. Daca nu puteti apela la ajutorul acestora, atunci faceti un calendar impreuna cu partenerul si incercati sa va impartiti responsabilitatea de a duce copilul la activitati. Daca nici acest lucru nu este posibil, dupa ce copilul incepe sa aiba o rutina, incercati sa identificati alti parinti impreuna cu care sa puteti face echipa pentru aducerea si preluarea copiilor. Pot fi parinti ai colegilor de la scoala care merg la aceleasi activitati, pot fi vecini sau prieteni. Cu siguranta o astfel de rocada va face mai suportabil intreg procesul de gestionare. 

    Cantitatea. Tot mai multi cercetatori in neurostiinte si psihologia copilului arata ca o aglomerare prea mare a timpului liber al copilului poate afecta buna dezvoltare emotionala a acestuia. Prea multe activitati din dorinta de a obtine performanta sau de a-l inzestra cu anumite abilitati, pot avea efectul contrar. Copiii au nevoie ca cel putin 80% din timpul lor liber sa fie folosit pentru joaca in spatii familiare: acasa, parc, casa prietenilor sau a bunicilor. Un ritm prea sustinut de activitati structurate pot creste stresul si anxitatea copiilor, demotivandu-i. Psihologii recomanda ca pana in jurul varstei de 7 ani, sa luati in considerare o singura astfel de activitate. 

    Acceptarea. Chiar daca initial copilul este incantat de cursurile la care merge, este posibil ca fara un motiv anume, la un moment dat, sa vrea sa renunte. Daca nicio strategie de convingere cu blandete pentru a continua nu a functionat, atunci trebuie sa acceptati cu rabdare si intelegere vointa copilului. Este foarte posibil ca o atitudine relaxata din partea parintilor sa-l faca sa revina asupra deciziei in scurt timp. De multe ori, renuntarea este o modalitate de verificare a increderii parintelui. In acest caz, alegerea voastra este simpla: in locul grijii, alegeti sa dati credit vointei copilului. 

  • Articole similare