• Ce mesaje ne transmite corpul nostru prin febra musculara

     


    Daca ai inceput sa faci sport sau daca ti-ai reluat activitatea fizica dupa o pauza, ai facut cunostinta, desigur, si cu febra musculara. Durerile pot avea o intensitate mai mare sau mai mica, insa, intr-o masura covarsitoare, ea isi face simtita prezenta a doua zi la majoritatea persoanelor care depun efort fizic dupa o perioada de repaus. Oricat de neplacuta ar fi, febra musculara nu este, in sine, un lucru rau. Prin intermediul ei, corpul tau iti transmite anumite mesaje.

     

    Durerea musculara este un efect secundar al stresului exercitat asupra muschilor atunci cand facem miscare. Se numeste in mod obisnuit durere musculara cu debut intarziat (DOMS in literatura medicala internationala) si este complet normala. DOMS incepe de obicei in decurs de 6-8 ore dupa o noua activitate sau o modificare a activitatii si poate dura pana la 24-48 de ore dupa exercitiu. Durerea musculara se datoreaza inflamatiei din muschi.

     

    Specialistii in medicina sportiva afirma ca toti oamenii sunt expusi riscului de durere musculara, chiar si sportivii profesionisti. Vestea buna este ca durerea musculara normala reprezinta un semn ca devii din ce in ce mai puternic si nu este un semnal de alarma. În timpul exercitiilor fizice, ne utilizam muschii la maximum si fibrele incep sa se descompuna. Pe masura ce fibrele se repara, ele devin mai mari si mai puternice decat erau inainte. Aceasta inseamna ca muschii tai vor fi mai bine pregatiti sa faca fata stresului, data viitoare cand te antrenezi.

     

    Cel mai bun mod de a ameliora durerea musculara este sa efectuezi exercitii usoare, cum ar fi mersul pe jos sau miscari usoare de stretching.

     

  • Articole similare